av Koloniträdgårdsföbundet

Kristianstads trädgårdsförening bjuder in till trägdgårdsdag i Bäckaskog

Inbjudan till
20 års jubileum
Av trädgårdsdagen i Bäckaskogs Slottspark
Söndagen den 25 augusti kl 10.00-16.00
Tema – allt för trädgården

Kristianstads trädgårdsförening har äran att inbjuda dig den 25 augusti att delta i Trädgårdsdagen

I år firar vi 20 årsjubileum på Bäckaskogs slott med Kristianstads trädgårdsförenings trädgårdsdag! Detta får ni bara inte missa.

I fjol kom det ca 8000 besökare. En enormt lyckad dag för stora och små. Vi hoppas verkligen du/ni vill vara med och göra vårt jubileum ännu trevligare och intressantare än tidigare år. Vi vill verkligen att denna dag, skall bli något att minnas för alla som kommer och besöker oss.
fokus för dagen ligger på odling, trädgård och växter. Vi vill och kommer att överträffa oss själva.

Aktiviteter kommer att finnas för alla åldrar. Priser i lotteriet kommer från utställare som skänker en gåva till ett värde av minst 100 Kr.

Eftersom det är ett jubileumsår vill vi göra lite extra och spinna vidare på Garden Show känsla. Vi har bla funderat på att ha någon form av blomsterarrangemangs tävling samt en utställning där besökare kan ha med sig exceptionella växter eller grödor. Det är ett roligt evenemang som är förankrade hos er utställare. Slottets restaurang kommer att erbjuda mat och kaffe (i parken) till besökare och utställare.
Det kommer även att erbjudas guidning på slottet och en del andra aktiviteter för de som är intresserade.

Bild från tidigare evenemang